L’Art de la Sardana

sardana_Picasso_pic

La sardana, la nostra meravellosa dansa del sol, un emblema per Consciència d’Unitat, la unió agermanada, formant la perfecció de l’esfera, es pot dir res més que puntejar al ritme de la cobla!     Gràcies…

Avui la famosa sardana “Torroella vila vella” de Vicens Bou

Per si us interessa més el tema:

Federació Sardanista de Catalunya

Boig per la sardana

 I tornem a sentir aquesta meravellosa melodia, interpretada per la Principal de la Bisbal.

2 Respostes to “L’Art de la Sardana”

  1. nuria Says:

    nuria Diu: El teu comentari està esperant moderació.
    27 Juny 2009 a les 16:56 | Respondre

    Situem-nos al mes de març de l’any 1924 al Sindicat de Músics de Barcelona. Els músics de la Cobla Barcelona preparen els seus instruments (el flabiol, el tible, la tenora, el cornetí, el fiscorn, etcètera) per oferir un concert a un il·lustre visitant: el gran compositor rus Ígor Stravinski. Després del concert on el so de la tenora ha estat el protagonista i on s’han pogut sentir composicions dels principals autors catalans, Stravinski es mostra meravellat i s’interessa pel compositor de la darrera obra del programa: la sardana titulada Juny. Els seus amfitrions li diuen que es tracta d’una sardana escrita per un músic i rellotger de Sant Feliu de Guíxols (Girona) que es diu Juli Garreta. Com que Stravinski està de visita per Catalunya (ha vingut a dirigir algunes de les seves obres al Gran Teatre del Liceu), demana als seus amfitrions de poder escoltar més música per a cobla i uns dies després l’Ateneu Barcelonès li dedica una audició de sardanes on es torna a interpretar Juny de Juli Garreta. Quan el públic encara està aplaudint, Stravinski exclama emocionat: Més Garreta, si us plau, més Garreta!. Està clar que Stravinski va quedar molt complagut amb la nostra música!

    Uns dies més tard, Stravinski va visitar el músic català més famós de tots els temps: el violoncel·lista Pau Casals.
    Stravinski va comentar amb Pau Casals la força i la naturalitat d’aquelles composicions i, completament rendit a la nostra música, va pronunciar una de les frases més famoses de la història de la música catalana: La tenora és l’instrument que més s’assembla a la veu humana.

    Caldria concenciar els nostres xics, per tal de no perdra aquesta nostra dança !!Bonica feina !!

    Namasté!! Nuria

    • claudesol Says:

      Namasté Núria!

      Coneixem la història i que la passió per la música catalana no s’acaba aquí: Stravinski, encantat per la sonoritat de la cobla, va decidir d’escriure una sardana. El mateix dia que tornava cap a París, va entregar l’obra a la Cobla Barcelona i els va demanar que l’assagessin i que li diguessin què els semblava la seva sardana. Aquesta cobla la va assajar però hi van trobar alguns errors en la instrumentació. Com que en aquella època no hi havia fotocopiadores, van decidir posar els papers originals en un sobre i enviar-los per correu cap a París. El fet és que mai més no se’n va saber res, d’aquesta sardana. No sabem si el sobre va arribar a París, si es va perdre pel camí o si Stravinski mai no va trobar el moment per acabar la seva sardana. Creieu que la podrem ballar algun dia? 😉

      Stravinski va viatjar molt al llarg de la seva vida i sempre es va mostrar molt interessat per la música que es feia als diferents països que visitava.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s


%d bloggers like this: